Digitální minimum
Nastartujte svoji kariéru na Internetu prostřednictvím tzv. digitální minima. A co takové minimum obsahuje? Jsou to základy tvorby webů, e-commerce, digitálního marketingu, legislativy a webové analytiky. Cílem není z Vás udělat experty na "vše", ale získat praktické a relevantní povědomí napříč konkrétními obory.
S digitálním minimem, budete dělat lepší rozhodnutí jak v podnikání, tak osobní kariéře.
Registrovat se
Zkusme si to uvést na konkrétních případech, špatných rozhodnutích se špatnými řešeními.
Příklad č. 1 - přišel jsem o doménu
Budete potřebovat doménu a tak si ji od studenta necháte zaregistrovat, protože nevíte jak se to dělá. Rozjedete na nich web. Uplyne nějaký čas a vy si budete pochvalovat jak webové stránky fungují a přináší zákazníky. Pro další rozšíření budete potřebovat udělat nějaké změny s doménou a zjistíte, že doménu nevlastníte, student se nechal napsat jako správce i majitel. Vy jste bezradní protože nevíte jak ze situace ven. Nebylo by lepší tomu předcházet a vědět, co vlastnictví domény obnáší?
Příklad č. 2 - ach ty weby
Necháte si od kamaráda vytvořit webové stránky na WordPressu. Později k webu přidáte i internetový obchod, který vytvoří zase student na systému Magneto. Abyste podpořili marketing vytvoříte ještě několik produktových landing pages. A najednou zjistíte, že máte tucet webových stránek. Čas opět uplyne a vy neustále naháníte nějaké programátory, aby opravily chyby na vašich stránkách. Přitom řešíte aktualizace e-shopu a hledáte zase programátory co vyřeší gdpr u objednávek. Najmete si SEO konzultanta, který potřebuje přístup ke kódu produktových stránek, aby mohl nasadit měřící kódy a optimalizovat obsah. Jenže člověk, který to vyráběl s vámi už nekomunikuje a nemáte přístupy ani k hostingu ani k adiministraci landing stránek. Nedalo by tomu všemu předcházet, kdybyste věděli jak vybírat dodavatele webových stránek?
Příklad č. 3 - GDPR
Zavedlo se GDPR a vy vůbec nemáte vyřešené zpracování osobních údajů. Víte, že máte nějaké e-maily v Mailchimpu, také víte, že nějaké kontakty máte adresáři redakčního systému. A vlastně si matně vzpomínáte, že máte i dotazníkové, poptávkové, kontaktní formuláře, ze kterých máte osobní údajů lidí. Ozve se vám úřad na ochranu osobních údajů, kvůli kontrole plnění nařízení o způsobu zpracování a rovnou dostáváte pokutu, protože si jménem nějaké cizí osoby vyzkoušeli vaše nastavení celého systému správy osobních údajů. Nebylo by lepší tomu všemu předcházet, kdybyste měli pořádek v osobních údajích u svých kontaktů?
Podobných více či méně smutných příběhů jsou stovky. Přitom opravdu stačí znát základy, jdete do toho se mnou? Krok po kroku vás provedu digitálním minimem. Po osvojení těchto základů vám garantuji, že budete dělat lepší rozhodnutí a bude se vám podnikat na internetu mnohem lépe.