Prodávejte přes formuláře
Lekce 4.2: Prodejní formuláře jsou speciální formuláře, které mají v pozadí napojení na e-commerce. Po objednání automaticky zasílají informace o stavu zákazníkovi a umožní výběr platební metody a dopravy. Takové objednávky jsou následně evidovány v systému a napojeny na automatickou fakturaci.
Poptávkové formuláře
V řadě případů nám při prodeji či zajištění zakázky mohou postačit obyčejné formuláře. Ty dnes zvládne většina redakčních systému (CMS). V případě, že formuláře redakční systém nezvládá, můžeme využít některé ze služeb třetích stran. Velmi dobré řešení jsou například Google Formuláře.
Mějte ale prosím na paměti, že objednávky prostřednictvím jednoduchých formulářů nejsou automatizované. Musíte ručně zákazníkům odpovídat, ručně vytvářet objednávky a vést si jejich evidenci bokem a musíte také ručně řešit přijetí platby a samotné ověření.
Poptávkové formuláře jsou ideální na příležitostné poptávky.
Kdy využít prodejní formuláře?
V případě, že očekáváte větší množství objednávek (například se rozhodnete prodávat e-book), je určitě lepší využít některou ze služeb, která prodejní formuláře nabízí. Díky tomu nebudete muset objednávky odbavovat ručně. Z pohledu zákazníka se také velmi zrychlí jeho odbavení. Prodejní formuláře navíc umožňují napojení na platební bránu.
Přečtěte si detailnější návod o tom, jak pracuji s prodejními formuláři, objednávky, GDPR a samotném odbavení.
Platební brána a fakturace
Jako velmi důležitý prvek prodejního formuláře vidím možnost napojení vámi vybrané platební brány, která zajistí platbu platebními kartou. Po přijetí takové platby zákazník ihned dostává fakturu a samotný produkt (pokud se jedná o digitální produkt). Pokud se rozhodnete prodávat e-book, je toto jedno z nejlepších řešení, protože si vytvoříte automatizovaný systém.
Co tedy po službě zajišťující prodejní formuláře požadovat?
- automatické e-maily objednávek
- podpora platebních bran
- automatická fakturace
- napojení na bankovní účet
- evidence objednávek
- evidence zákazníků
- podpora GDPR (správa osobních údajů)
A jako bonus by bylo, kdyby to umělo:
- SMS notifikace zákazníkům
- věrnostní programy
- slevové kódy
- affiliate program
- segmentaci objednávek (např. formou štítků, skupin)
- upomínkový systém neuhrazených objednávek
Stáhněte si pracovní sešit
Připravil jsem si pro Vás pracovní sešit, kde najdete konkrétní úkoly spojené s touto kapitolou. Stahovat můžete zde.