SEO
Lekce 5.3: Optimalizace pro vyhledávače (SEO) doprovází webové stránky od samotného počátku vzniku vyhledávacích robotů. Mezi prvními byl právě Google, na který je většina cílené optimalizace prováděna.
Optimalizace pro vyhledávače se rozděluje na dva typy faktorů. První on-page faktory jsou prvky, které naleznete přímo na samotné stránce. Tím jsou například správné nadpisy, klíčová slova v dobře strukturovaném textu, čistota html kódu, atp. Off-page faktory jsou potom všechny prvky, které se nacházejí mimo webové stránky. Mezi ně patří například relevatní zpětné odkazy z jiných stránek, “oblíbenost” sociálních sítí, lokalita domény, atp.
Pokud chcete, aby Vaše stránky byly na SEO připraveny zajistěte si, aby splňovaly:
- kvalitní URL adresy s klíčovými slovy
- titulek stránky <title> musí obsahovat odpovídající klíčové slova a Váš brand (špatně = O nás, správně = Tým skupiny Digitální rodina)
- správně strukturované texty s nadpisy, obsahující klíčové slova a fráze
- HTML kód by měl být validní nebo vykazovat minimum kritických chyb
- rychlé načítání stránek
- v hlavičce HTML dokumentu byste měli mít správně vygenerovány META značky
- minimalizujte externí měřící kódy na minimum a opravdu tam kde to je nezbytné
- minimalizujte externí kódy obecně (plugin pro facebook, plugin pro instagram, livechaty, sharovací tlačítka, diskuzní pluginy, extra písma, atp.)
- responzivní podpora stránek
Jakmile budete mít tyto body splněny, jste připraveni webové stránky optimalizovat pro vyhledávače.
Stáhněte si pracovní sešit
Připravil jsem si pro Vás pracovní sešit, kde najdete konkrétní úkoly spojené s touto kapitolou. Stahovat můžete zde.