PPC
Lekce 5.1: Nejrychlejší a nejlépe měřitelná cesta k novým návštěvníkům pro Váš web/blog, je prostřednictvím placených kampaní.
Velmi oblíbené kampaně jsou tzv. PPC (Pay Per Click), kde platí za každý kliknutí na Vámi zveřejněný inzerát. Cena prokliků se liší v závislosti na konkurenčnosti klíčového slova. V případě Facebooku je pak cena vypočítávána hlavně podle cílového publika, kde platí také i za zobrazení inzerátu (sponzorovaného příspěvku).
Jak začít?
Inzerovat například prostřednictvím Facebooku můžete sami a velmi snadno. První kampaň zvládne spustit i naprostý laik, stačí si velmi pečlivě číst doporučení průvodce vytváření kampaní. Začít můžete s nízkým rozpočtem, například 50 - 100 Kč denně. Spouštějte kampaně spíše dlouhodobé, kontinuální než nárazové či jednodenní.
Na Česko je ideální využívat reklamní systémy Google, Facebook + Instagram, Sklik. Tyto systémy jsou schopné podávat velmi dobré výkony v poměru k samotné ceně.
Stáhněte si pracovní sešit
Připravil jsem si pro Vás pracovní sešit, kde najdete konkrétní úkoly spojené s touto kapitolou. Stahovat můžete zde.